Köpvillkor hos JessieL Handgjorda Kort

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@jessiel.se.

Handmade by JessieL, Jessica Linderot Ef
Org.nr: 19720515-0142
Getingvägen 51
184 34 Åkersberga

Om personuppgifter

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Privacy Policy.

I korthet kan våra policy beskrivas på följande sätt:

Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får PostNord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring. Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt. Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@jessiel.se.

  1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när jessiel.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av jessiel.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Jessiel.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och jessiel.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

  1. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som jessiel.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

  1. Frakt

Frakt ingår i priset hos jessiel.se.

  1. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Vi använder Paypal för säkra kortbetalningar. Läs mer om Paypal här: https://www.paypal.se. Vi tillhandahåller även möjlighet för betalning/överföring direkt till bankkonto, då gäller förskott och till de uppgifter som JessieL tillhandahåller köparen efter hen har valt detta alternativ vid beställning. När insättning är synlig på JessieL’s bankkonto kommer beställning markeras som betald och leverans av order påbörjas.

  1. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av PostNord eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

  1. Transport

Jessiel.se skickar normalt sina varor som vanligt brev och tar ej ansvar för eventuella förseningar hos PostNord. Om beställning mot förmodan inte kommit fram i skälig tid, har försändelsen nog tyvärr försvunnit i hantering hos PostNord. Kund tar då kontakt med jessiel.se så kommer vi göra det vi kan för att tillgodose en bra lösning för kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

  1. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@jessiel.se.

  1. Ångerrätt

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

  1. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post info@jessiel.se innan du skickar något. Lägg med betalning/överföring så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

  1. Återbetalningar

Återbetalning sker via Paypal eller överföring via bank. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

  1. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

  1. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i info@jessiel.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

Under 2018 ersattes PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är ägaren dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information kan du kontakta oss på info@jessiel.se.

  1. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen m.m.

http://www.konsumentverket.se/

http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.

Länk: ec.europa.eu/odr